⚡️ Lynrask levering

Norges største utvalg av kontaktplast

Din handlekurv

Handlekurven er tom

Usikker på hva du skal velge? Sjekk hva de andre kundene velger her👇

Den ultimate guiden til selvklebende fliser

Er du lei av flisene på kjøkkenveggen? Eller kanskje på badet? Eller har du kanskje lyst til å freshe opp campingvognen? EasyTiles Premium selvklebende veggfliser kan forvandle et rom på få minutter!

Vi gir deg den ultimate guiden til selvklebende veggfliser.

Hvorfor velge selvklebende veggfliser?

• Enkel montering
  • 3x sterkere lim enn standard
  • Kan festes over gamle fliser
  • Ingen fuging
  • Kan brukes på våtrom

Slipp unna alle kostnadene som kommer med vanlig flislegging som håndverker, fjerning av gamle fliser, spesialverktøy og fug. Du sparer med andre ord både tid og penger med selvklebende veggfliser. Flisene monteres direkte på din eksisterende vegg, og er perfekt som sprutvegg og ellers på kjøkken, bad, vaskerom, campingvogn og gang. Best av alt? Du kan montere dem helt selv!

Les også: Slik fornyer du trappen med kontaktplast

Selvklebende steinfliser

Flisene som etterligner stein er laget av aluminium og PVC. Du trenger kun en tapetkniv for å kutte disse flisene, så det er ingen behov for spesialverktøy. Disse flisene selges enkeltvis.

Les også: Kontaktplast på kjøkkenbenken: Hvordan gjør du det?

Hvordan montere selvklebende veggfliser som etterligner stein

Du trenger: Tapetkniv, blyant, vater, svamp og silikon.

1. Vask underlaget med en kraftfull fettfjerner.

2. Designet har ujevne kanter så disse må kuttes bort på den ene siden av den første flisen før montering. Kutt flisene til ønsket størrelse ved å bruke en tapetkniv. Den første flisen må plasseres perfekt for å oppnå best resultat.

3. Marker en rett hjelpelinje på veggen. Dra forsiktig av beskyttelsespapiret. Fest første del av flisen på hjelpelinjen på veggen og press den godt på plass. Fortsett med de resterende flisene.

4. Vi anbefaler å legge et lag med silikon mellom kjøkkenbenken og veggen samt i hjørner etter installasjonen.

5. For å fjerne flisene: Varm dem opp med en hårføner slik at klisteret blir mykt og dra forsiktig av.

Tips! Spray en liten dose med såpe og vann (5 desiliter vann og et par dråper oppvaskmiddel) på veggen og spre det utover med en svamp. Da vil du kunne reposisjonere flisen innen sekunder under monteringen dersom det er behov for det. Vær oppmerksom på at flisene ikke kan reposisjoneres etter de har blitt presset på plass.

Slik kutter du selvklebende veggfliser som etterligner stein

Video 1: Hvordan kutte avlange fliser.

Video 2:  Hvordan du kutte fliser med hexagon- og fiskebeinsmønster.

Hvor kan du montere selvklebende veggfliser?

Ofte stilte spørsmål om selvklebende veggfliser

Hvor holdbar er selvklebende veggfliser?

Selvklebende fliser regnes som et permanent produkt og vil ikke falle av veggen før du velger å fjerne de. Flisene er av høy kvalitet og tåler fukt og varme som kommer på kjøkken og bad.

Kan selvklebende veggfliser brukes i dusjen?

Nei, de kan dessverre ikke brukes i dusjsonen.

Vil eksisterende fuger vises gjennom?

Fugene vil garantert ikke vises gjennom når du bruker fliser fra stein- eller glasskolleksjonen. Dersom du bruker hvite vinylfliser kan det hende fugene vil vises gjennom dersom du har brede fuger. Vi anbefaler å teste med en vareprøve i første omgang for å forsikre deg at resultatet blir bra. For best resultat anbefales det å ikke presse vinylflisene for hardt inn i fugene.

Tåler selvklebende veggfliser varme og fukt fra for eksempel en komfyr?

Ja. Flisene tåler varme og fukt som kommer fra komfyren, men dersom komfyren har en lufteventil på baksiden, anbefaler vi å bruke en glassplate over for ekstra beskyttelse.

Hvordan rengjøres selvklebende veggfliser?

Selvklebende veggfliser rengjøres enkelt med en fuktig klut. Bruk vanlige, milde vaskemidler og unngå midler med skure- eller blekeeffekt.

Kan selvklebende veggfliser festes på en nymalt vegg?

Nymalte vegger må tørke helt før du monterer flisene. Anbefalt tørketid vil stå på etiketten på malingsspannet ditt.

Kan du fjerne selvklebende veggfliser i ettertid?

De kan fjernes igjen, men vær oppmerksom på at underlaget kan bli skadet. Bruk hårføner eller varmepistol på høy varme for å forenkle demonteringen.

Vil det komme flere design?

Ja, det vil komme flere design etter hvert. Vi setter stor pris på ønsker og tilbakemeldinger! Det blir alltid tatt i betraktning når vi bestiller nye produkter.

La deg inspirere av våre kunder

Klassisk subway: – Superfornøyd med flisene til kjøkkenet😍 Nå gjennstår bare kontaktplast på benkene😊 Som alltid fornøyd med produktene deres, skriver Sofie som fikk en nydelig sprutvegg med Subway hvit selvklebende veggfliser.

Rett på veggpanel: – Tenkte jeg ville vise resultatet på kjøkkenet våres etter fliser fra dere, kjempe fornøyd 😄👏, skriver Nina Merete. Hun har montert Stein lys grå selvklebende fliser rett på veggpanel, og resultatet ble kjempe bra.

Ny sprutvegg: Tatiana fikk et rålekkert resultat med flisene Subway hvit med hvite fuger.

Moderne, sort vegg: Kjetil fikk et nydelig kjøkken med de populære flisene Stein Hexagon sort matt.

Spreke farger: Grete gikk fra lilla til grønn- og blåtoner med ny maling på veggen og flisene
Lanterne blå/grønn. Dette ble veldig fint

Forrige post
Neste post