Slik flislegger du gulvet på minutter - Lindas Dekor

⚡️ Lynrask levering

Norges største utvalg av kontaktplast

Din handlekurv

Handlekurven er tom

Usikker på hva du skal velge? Sjekk hva de andre kundene velger her👇

Slik flislegger du gulvet på minutter

Hva om noen hadde fortalt deg at du kan få et nytt gulv på bare minutter? At du kan slippe strevet med vanlig flislegging? Og at du også slipper å leie inn en dyr flislegger? Dette geniale produktet lar deg enkelt fornye gulvet ditt – helt selv!

Hva er selvklebende gulvfliser?

• Fliser med ferdig lim på baksiden
  • Kuttes med tapetkniv
  • Ingen fuging eller spesialverktøy
  • Kan brukes på våtrom
  • Kan festes over gamle fliser

Selvklebende gulvfliser kan festes direkte over eksisterende gulv på kjøkken, bad, vaskerom eller gang. Disse innovative flisene kuttes enkelt til med tapetkniv. Du slipper dermed lim, fuging og avanserte kappeverktøy. De er spesiallaget for å dekke over gamle fliser, så du behøver heller ikke gjøre noe i forkant med gulvet ditt. Best av alt? Du kan montere de helt selv!
Hver flis er 30,5 x 30,5 centimeter store for å dekke gamle fliser med fuger. De har en tykkelse på 1,2 millimeter slik at de både er enkle å jobbe med og stabile. Materialet de er laget av er PVC, men hvert design kommer med ulike strukturer og finisher som gjør at de ser svært virkelighetstro ut.
Velg blant fantastiske design som etterligner stein, treverk og marokkanske fliser. Du finner alle designene her. Er du usikker på hva som vil passe hjemme hos deg, anbefaler vi at du bestiller vareprøver for å se. Vareprøver av gulvfliser finner du her.

Les også: Slik fornyer du trappen med kontaktplast

Hvordan monterer du selvklebende gulvfliser?

1. Vask underlaget godt og la det tørke.
2. Fjern beskyttelsespapiret på baksiden av flisen, og fest den til underlaget.
3. Press flisene mot underlaget med hendene.

Det er viktig å merke seg at flisene bør ligge i romtemperatur i minimum 24 timer før du skal montere dem. Har du behov for å kutte til flisene gjøres dette enkelt med en tapetkniv.
Les også: Den ultimate guiden til selvklebende veggfliser

Se monteringsvideo av selvklebende gulvfliser

I denne videoen legger vi bestselgeren Dark Slate. Du kan bestille denne her.

Ofte stilte spørsmål om selvklebende gulvfliser

Hvilket underlag er egnet for selvklebende gulvfliser?
Ideelle underlag for flisene er blant annet keramiske fliser, gulvbelegg og i campingvogn.
Uegnede underlag er gulv som er ubehandlet eller består av levende treverk. Slik som ubehandlet tregulv, laminat, parkett og klikk-vinyl. Flisene skal heller ikke brukes på gulv med varme da dette kan ødelegge limet i flisene over tid.

Kan flisene brukes på varmekabler?

Dessverre kan ikke flisene brukes på gulv med varme, da det kan gå utover limet.

Kan flisene bøyes opp mot veggen?
Nei, flisene kan ikke bøyes. Dersom du har gulvbelegg eller fliser som går opp langs veggen, kan du montere flisene slik det vist på bildet under. Legg først en flis på gulvet, kutt opp flisen du skal ha på veggen til ønsket størrelse og monter den på veggen. For at monteringen skal bli bra er det viktig at vinkelen mellom vegg og gulv er helt rett. Har du for eksempel et gulvbelegg som buer opp mot veggen vil ikke dette fungere.

Blir flisene glatte?

De selvklebende gulvflisene oppleves ikke glattere enn vanlige gulvfliser laget av stein.

Tåler flisene vann og søl?
Ja, flisene er svært motstandsdyktige mot vann og søl. De kan også brukes på våtrom, men ikke i selve dusjsonen. Det blir for mye eksponering for vann over lang tid.
Hvordan rengjør du selvklebende gulvfliser?
Gulvflisene kan rengjøres med vanlig såpe og vann, men vi anbefaler ikke å bruke såpe som inneholder bleke- eller skuremidler.

Hvordan fungerer flisene sammen med husdyr?
Gulvflisene kan fint brukes i hjem med katter og hunder. Dersom du har for eksempel en katt som har for vane å kvesse klørne sine mot gulvet, vil det naturligvis kunne lage riper i dette produktet.

Kan du fjerne selvklebende gulvfliser igjen?
Ja, tester viser at flisene som ble fjernet fra flislagt underlag, ikke ga skader på underlaget. Det kan naturligvis gi skader på underlaget hvis underlaget allerede er sprøtt eller skadet fra før. Fjerner du flisene vil det mest sannsynlig være litt limrester igjen, men disse kan du fjerne med for eksempel Tec7 Cleaner som finnes hos byggevareforhandlere.

Hva er holdbarheten til gulvflisene?
Flisene sin holdbarhet er det samme som et vanlig gulvbelegg, så lengde de blir behandlet riktig.

La deg inspirere av våre kunder

Ny høyde: @lailabentsen fikk løftet gangen til nye høyder med populære Morrocan style selvklebende gulvfliser.

Fra oransje til sort:  Elsker at det fantes en billig løsning på å totalforandre gulvet hjemme! Meget fornøyd, skriver Lars som forvandlet gulvet sitt med bestselgeren Dark slate selvklebende gulvfliser.

Nytt bad: – Fra gammel bod til flott toalettrom, med de vakre blå flisene🤩, skriver Guro som har laget et nytt bad med Vintage selvklebende gulvfliser på gulvet.

Nytt gulv: – Så utrolig fornøyd med flisene til gangen😍 Takk for godt produkt, skriver Sofie som fikk en nydelig gang med flisene Dark slate.

Enkel oppussing: – Vi er veldig fornøyde 🥰 Flisene var utrolig lette å jobbe med, vi kunne enkelt skjære dem til og slapp dermed å ta av toalettet, skriver Janne Kristin som har fått et lekkert toalett med Dark slate selvklebende gulvfliser.
Forrige post
Neste post