⚡️ Lynrask levering

Norges største utvalg av kontaktplast

Din handlekurv

Handlekurven er tom

Usikker på hva du skal velge? Sjekk hva de andre kundene velger her👇

Lag ditt eget betongbord - uten betong

En av årets største interiørtrender er robuste materialer som betong. Kunne du tenke deg å kaste deg på den store trenden du også? Med selvklebende folie som etterligner betong, sparer du både tid og penger.

Vi viser deg hvordan!

Foto: Pinterest.com.

Betong-trenden har kommet for å bli

Betong har virkelig gjort sitt inntog i interiørverdenen den siste tiden. Bordene er et blikkfang og er med på å løfte et helt rom. Men budsjettvennlig er det ikke! Du må nemlig fort ut med mange tusen kroner for et bord av betong. Og hvordan skal du egentlig få et 120 kilo tungt spisebord i hus?

Lag et «betongbord» med møbelfolie

Kontaktplast som etterligner betong er perfekt til å gi ditt gamle bord et nytt liv. Folien er selvklebende, så alt du behøver å gjøre er å dra av beskyttelsespapiret og feste den til bordplaten. Du får et moderne, fiks ferdig betongbord på minutter.

Det er heller ikke så farlig om det plutselig skulle bli søl, for dekorfolie gjør nemlig rengjøringen din lettere. Vil du kaste deg på trenden, men likevel slippe alt strevet med dyre, tunge betongbord – prøv møbelfolie.

• Enkel montering
  • Rask og billig oppgradering
  • Enkel å rengjøre
  • Tåler vann og opptil 75 grader
  • Kan fjernes igjen

Les også: Slik fornyer du bordet ditt – raskt og billig

Med kontaktplasten Mikrosement får du et fiks-ferdig betongbord på minutter. Du finner folien på bildet her.

Se hvordan du fornyer spisebordet med mikrosement

Steg for steg: Hvordan fornyer du bordet

1. Vask bordet godt. La det tørke før du begynner montering.

2. Mål opp bordet og klipp til mengden kontaktplast du trenger.

3. Dra av cirka ti centimeter av beskyttelsespapiret og posisjoner folien på underlaget.

4. Fest folien med en tapetsletter. Jobb deg fra midten av folien og utover for å unngå dannelse av luftbobler. Hvis det blir skjevt kan du dra opp folien sakte og begynne på nytt.

5. Dra av mer og mer av beskyttelsespapiret etter hvert som du fester folien til underlaget.

6. Skjær til slutt bort overflødig kontaktplast med en skarp tapetkniv. Se hvordan du får perfekte kanter her.

7. La herde i 24 timer.

Les også: Slik flislegger du gulvet ditt på minutter

La deg inspirere av våre kunder

Glass til betong: May Tove slipper å tenke på å hele tiden tørke støv av glassbordet sitt nå som hun har fornyet bordet sitt med bestselgeren Mikrosement.

Fra hvitt til betong: Instagrammeren @huldrasi har fått et nydelig betongbord med folien Mikrosement.

Sort betong: Se så fin folien Avellino betong ble hjemme hos Tone.

Før og etter: Stuebordet til @frokenstundeslos ble fantastisk med bestselgeren Mikrosement.

Røff betong: Instagrammeren @sofiesfarmor fikk et råstilig stuebord med folien Avellino betong.

Forrige post
Neste post